K-12 Türkçe – Edebiyat

Okulumuzun K-12 Türkçe – Edebiyat Bölümü; 21. yüzyıl insanından beklenen temel becerilerden hareketle bilgi okuryazarlığını, yaratıcı düşünmeyi, problem çözme ve iletişim becerilerini, insani ve entelektüel duyarlılığı, evrensel bakış açısını odağına alarak metin merkezli bir eğitim anlayışı benimsemiştir. Okulumuzda Türkçe- edebiyat dersleri anasınıfından 12. sınıfa kadar bütünsel gelişim programı ana hedefinde değerlendirilmektedir. Böylece öğrencinin Türkçe dersi kazanımlarının takibi ve hedeflere ulaştırılması amacı da bütünlüklü olarak görülebilmektedir. 

İlkokul kademesinde IB-PYP odağında işlenen Türkçe derslerini ortaokulda IB-MYP takip etmektedir. PYP ve MYP’nin apaçık bir beklentisi, başarılı sorgulamanın, öğrenme sürecinin sonunda öğrenci tarafından başlatılan sorumlu eyleme yol açmasıdır. Türkçe dersi kazanımlarının düşünceli ve uygun eylemleri de kapsaması için, zihnin ötesine geçmesi gerektiğine inanılır. Bu sistemler eleştirel okuma- yazma kazanımlarıyla birlikte kendini ifade etme kabiliyetini de üst düzey sergileyen öğrenciler hedeflemektedir. Lise kademesinde Hem MEB Türk Dili ve Edebiyatı müfredatı hem IGCSE ana dil müfredatı hem de IB-DP Türkçe edebiyat dersinin gereklilikleri en yüksek standartta uygulanır. Böylece öğrencilerimiz araştıran, araştırdığını analiz eden, eleştirel bakış açısı kazanmış; sözlü ve yazılı ifadelerinde Türkçe dil kurallarına uygun; özgün ve yaratıcı eserler ortaya koyabilen, Türk ve dünya edebiyatlarını yakından tanıyarak sanatsal ve estetik zevk kazanmış, farkındalığı yüksek, kendi yaratıcılık ve yeteneklerine güvenen bireyler olarak yetişecekleri bir ortam bulmaktadırlar.